Često postavljana pitanja


Kako mi Global Tax Reclaim može pomoći u poslovanju?

Naš tim stručnjaka koristi se najmodernijom tehnologijom za analizu podataka kod procedura za povrat inozemnog PDV-a, nastalog kod plaćanja troškova u inozemstvu. Našim uslugama koriste se tvrtke iz cijelog svijeta,


Što je porez na dodanu vrijednost (PDV)?

PDV je porez na dodanu vrijednost koji se oporezuje na robu i usluge u mnogim državama. Nacionalni porezni sustavi Europe, Kanade, Japana i Australije omogućuju povrat PDV-a većini nerezidentnih poslovnih subjekata u svijetu. Za PDV koji se ne odnosi na putovanja, registracija PDV-a može biti obavezna kako bi se ostvario povrat, a u nekim slučajevima registracija mora biti izvršena prije poslovne transakcije.


Tko ima pravo na povrat PDV-a?

Većina registriranih tvrtki koje podliježu plaćanju PDV-a (ili ekvivalentnog poreza), imaju pravo na povrat PDV-a. Međutim, pravila povrata PDV-a bitno se razlikuju od države do države u pogledu stopa/stavki troškova za koje se ostvaruje povrat. Ako vaša tvrtka ima sjedište u EU i obveznik je plaćanja PDV-a u svojoj matičnoj državi, imate pravo na povrat PDV-a i u drugim državama EU. Tvrtke koje nemaju sjedište u EU, moraju biti registrirane za poslovanje u svojoj zemlji kako bi ostvarile pravo na povrat PDV-a. Neka se ograničenja primjenjuju na određene sektore (javne institucije, financijske usluge) ili na non-EU tvrtke koje trebaju imati sklopljen ugovor o reciprocitetu s državom iz koje žele vratiti inozemni PDV.


Može li se vratiti PDV na osobne putne troškove?

Trenutni europski propisi dopuštaju povrat PDV-a samo za registrirane poslovne subjekte. Postoji zaseban sustav povrata novca za robu, ali ne i za usluge kupljene za osobnu upotrebu, bilo izravno kod trgovca ili na izlaznim točkama iz EU-a.

Turisti s prebivalištem izvan EU-a mogu se u većini slučajeva prijaviti za povrat PDV-a plaćenog na poklone i robu kupljenu za izvoz iz zemlje. Povrat treba zatražiti u posljednjoj luci prije isplovljavanja iz EU-a.


Na koje se troškove može vratiti  PDV?

Pravila povrata PDV-a razlikuju se od države do države. Glavne vrste nadoknadivih troškova pripadaju sljedećim kategorijama:

  • hoteli i hrana
  • rent-a-car i gorivo
  • taksi i javni prijevoz
  • konferencije i sajmovi
  • profesionalne naknade i marketing
  • putovanja između poslovnih jedinica (putnička izaslanstva, usluge, seminari)
  • izvoz proizvoda s PDV-om, logistika i jamstva
  • ugovori o dostavi, instaliranju i održavanju
  • telekomunikacijske i mrežne usluge
  • istraživanje i razvoj
  • televizijska i filmska produkcija.

Kako funkcionira postupak povrata poreza sa Global Tax Reclaimom?

Zahtjev se mora podnijeti lokalnoj poreznoj upravi, obično na lokalnom jeziku. Za subjekte koji nisu članice EU, uz zahtjev se moraju dostaviti originali računa, uključujući potpisane punomoći.


Koje podatke moram dostaviti Global Tax Reclaimu?

Trebat ćete dostaviti dokumentaciju o troškovima koja uključuje skenirane ili originalne račune, zajedno s putnim nalozima ili izvodima s kreditnih kartica, ako je to potrebno. Ovisno o dogovoru, dokumentaciju možete poslati poštom ili ju možemo osobno preuzeti (za tvrtke koje se nalaze u Zagrebu i okolici).


Koja je dodatna dokumentacija potrebna da bismo mogli podnijeti zahtjev?

Global Tax Reclaim može se pobrinuti za svu potrebnu dokumentaciju. Zahtjevi koji se odnose na tvrtke koje nisu članice EU imaju različite uvjete u pogledu dokumentacije; traže se originali računa. Također, bit će potrebna i “Potvrda o poreznom statusu” za subjekte koji nisu iz država članica EU, što je dokaz da je tvrtka registrirana za porez u svojoj zemlji. Navedenu potvrdu izdaje nadležno tijelo države u kojoj tvrtka ima sjedište. U nekim državama ovu potvrdu izdaje porezna uprava ili registar. U nekim bliskoistočnim zemljama izdavat će ga lokalna gospodarska komora. Napominjemo da će potvrda vrijediti dvanaest mjeseci od datuma izdavanja i da ju treba izvaditi samo jedanput godišnje. Važeća “Potvrda o poreznom statusu” mora biti originalna (porezne vlasti neće prihvatiti kopirane, faksirane ili potvrde poslane e-mailom).


Kako mogu znati da su moji podaci sigurni i da će biti zaštićeni?

Global Tax Reclaim brine se o sigurnosti vaših podataka. Svi se podaci o klijentu obrađuju u našem uredu u Zagrebu. Sve račune i popratnu dokumentaciju vraćamo nakon što je zahtjev odobren. Ako iz vaših registratora izvadimo račune u svrhu povrata, na njihovo ćemo mjesto staviti kopije. To će osigurati integritet vaših financijskih podataka ako dođe do revizije.


Koliko moram uložiti vremena da bih ostvario pravo na povrat PDV-a?

Budući da Global Tax Reclaim može preuzeti cjelokupni postupak povrata od početka do kraja, nema potrebe da ulažete bilo kakva sredstva.


Koliko traje postupak?

Projekti Global Tax Reclaima vremenski se razlikuju s obzirom na količinu transakcija koje se odnose na pojedinog klijenta. Prema procjeni temeljenoj na dosadašnjem iskustvu, prosječni vremenski okvir za dovršavanje naših internih postupaka prije predavanja zahtjev bio bi jedan do dva tjedna od trenutka preuzimanja računa za povrat PDV-a. Jednom kada podnesemo različite zahtjeve, klijent će ih moći pratiti preko korisničkog portala za koji ćemo mu poslati korisničko ime i šifru.


Koji je iznos povrata PDV-a koji ću dobiti?

Stope PDV-a i prihvatljivi troškovi razlikuju se od države do države. Primjerice, stope PDV-a za usluge smještaja (npr. hotelska soba) kreću se od 4% do 27%.  Global Tax Reclaim može napraviti besplatnu analizu troškova prikladnih za povrat PDV-a.


U kojem roku trebam podnijeti zahtjev?

Postoje vrlo strogi rokovi koje određuje svako porezno tijelo.

Tvrtke sa sjedištem u EU, moraju podnijeti zahtjev do 30. rujna sljedeće godine.

Tvrtke izvan EU, moraju podnijeti zahtjev do 30. lipnja sljedeće godine.

UK (podnositelji zahtjeva koji nisu iz EU) – rok za podnošenje zahtjeva za povrat PDV-a za troškove nastale u Ujedinjenom Kraljevstvu  između 1. srpnja svake godine i 30. lipnja sljedeće godine jest 31. prosinca tekuće godine (ovaj rok vrijedi samo za tvrtke koje se nalaze izvan Europske unije).


Koliko će vremena trebati da dobijem povrat PDV-a?

Povrat PDV-a mora se odobriti u roku od 4 mjeseca. Međutim, u stvarnosti povrat PDV-a u nekim slučajevi,  može varirati od jednog tjedna do jedne godine, ovisno o državi povrata i o potpunosti dokumentacije za povrat.


Ako hotel rezerviramo preko turističke agencije, hoćemo li ostvariti pravo na povrat?

Ne možemo garantirati povrate PDV-a za smještaj koji je rezerviran preko turističkih agencija.

U slučajevima kada turističke agencije izdaju račun, a zatim ponovno naplaćuje uslugu vašoj tvrtki (TOMS shema), PDV se ne može vratiti.

Ako turističke agencije izdaju zbirni račun, ali hoteli vam izdaju račun na ime tvrtke, PDV se može vratiti (u nekim slučajevima se primjenjuju lokalne iznimke).


Hoću li dobiti povrat PDV-a u svojoj lokalnoj valuti?

Povrat PDV-a izdaje se u valuti države u kojoj je trošak prvotno nastao. Global Tax Reclaim može, ako je to potrebno, napraviti konverziju svih povrata u jedinstvenu valutu i  isplatiti vam jedan objedinjeni povrat.


Možemo li vratiti PDV na robu kupljenu u Europi?

Dobavljač u Europi obično obračunava PDV ako je robu poslao na mjesto u Europi. Da bi se vratio navedeni trošak, vjerojatno je potrebna registracija za PDV u jednoj od država EU-a.


Što znači “registracija za PDV”?

Ako subjekt posluje odn. prodaje robu ili uslugu unutar EU-a, to može zahtijevati registraciju PDV broja kod lokalnih poreznih vlasti. Ako je moguće, registraciju za PDV treba izvršiti prije poslovne aktivnosti. Međutim, u nekim se slučajevima to može učiniti retroaktivno. Registracija za PDV znači da tvrtka koja nije članica EU-a dužna:

  1. registrirati se za PDV u europskoj zemlji u kojoj se odvija poslovna aktivnost
  2. naplatiti PDV na sve ili neke račune izdane kupcu
  3. odbiti veći dio PDV-a obračunanog na fakturama koje  su izdali europski dobavljači. Ako se tvrtka ne registrira kada je to potrebno, PDV koji su obračunali europski dobavljači ne može se vratiti.

Nakon što se tvrtka registrira za PDV, morat će redovito podnositi prijave PDV-a. U nekim zemljama registracija PDV-a može dovesti do statusa stalne poslovne jedinice ili drugih obveza. Po završetku poslovnih aktivnosti, tvrtka se može odjaviti iz sustava PDV te države. Primjeri poslovnih aktivnosti koje mogu zahtijevati registraciju za PDV su:

  • uvoz robe
  • dostava robe
  • elektroničke isporuke usluge privatnim osobama
  • konferencije i sajmove
  • usluge instalacija i održavanja
  • pravni ugovori
  • telekomunikacijske i mrežne usluge.

Obratite se našim stručnjacima za povrat PDV-a već danas

Pozivom na broj +385 91 22 66 109 / +385 1 561 34 93 ili e-mail info@globaltaxreclaim.com info@globaltaxreclaim.com

Glavno sjedište

Ireland Global Tax Reclaim Ltd
Northwood Business Park
Santry, Dublin
D09 XC81, Ireland

Područni uredi

Hrvatska

Global Tax Reclaim
Ivana Sibla 15
10000 Zagreb

Phone: +385 91 22 66 109
+385 1 561 34 93

Češka Republika

Global Tax Reclaim
Havanska 1087/3a
17000
Prague

Francuska

Global Tax Reclaim
141 Avenue Félix Faure
75015
Paris

Njemačka

Global Tax Reclaim
Eschersheimer Landstraße 42
60322
Frankfurt am Main
Hessen

Izrael

Global Tax Reclaim
11 Ben-Gurion Road
Bnei Brak

Italija

Global Tax Reclaim
Via della Moscova 13
20121
Milan
Lombardy

Bliski Istok i Sjeverna Afrika

Global Tax Reclaim
Kuwait, Sharq

Poljska

Global Tax Reclaim
ul. Chmielna 73B/14
00-801
Warsaw

Švicarska

Global Tax Reclaim
Gartenstrasse 7
CH-6300 Zug

Ujedinjeno Kraljevstvo

Global Tax Reclaim
124 City Road
London
EC1V 2NX

Sjedinjene Američke Države

Global Tax Reclaim
150 West 25th Street, RM 403
New York City, NY
10001